4x4BKF, jesteś przechuj :!:
[O1] Falujące obroty, drgania silnika
Zwiń
X
-
[O1] Falujące obroty, drgania silnika
Ponawiam temat bo już nie mam sił na to.
Problem polega na wpadaniu silnika w dziwne dość duże wibracje, ale wyłącznie podczas toczenia się auta i wciśniętym sprzęgle. Gdy auto toczy się, wrzucę na luz i puszcze sprzęgło telepanie ustaje. Po ponownym wciśnięciu znów telepie. Na ciepłym silniku jest to już trudniej uzyskać, ale na zimnym zawsze telepie.
Teraz tak, podłączyłem vaga i widać skaczące obroty od ok. 880 do ok. 920 obrotów. po zatrzymaniu ani drgnie i trzyma na 903.
Mechanik twierdzi, że dwumas jest zdrowy.
Przy wymianie oleju przy okazji zrobiłem test podnosząc jedno koło i wbiłem bieg. Po wciśnięciu sprzęgła silnik znów wpadł w wibracje, które ustały po zatrzymaniu się koła. Niestety jak pojechałem do mechanika to już się nie udało bo silnik się nagrzał.
Wyczytałem coś o nastawniku w pompie i teraz mam pytanie jak to zdiagnozować? Jeśli nastawnik wymaga przeczyszczenia to czy podczas telepania nie powinna zmieniać się dawka paliwa i napięcie (chyba w bloku 001, 3 kolumna)?
Mogę spróbować to zlogować, ale nie wiem, które bloki dokładnie.
Czy są jakieś dwa czujnik obrotów silnika? Nie wiem czy vag-com odczytuje bloki z pewnym opóźnieniem, czy jak, ale jak w bloku 001 miałem 920 obrotów to w (chyba) 003 pokazywał 880.
-
-
Dorzucam logi z rana:
Widać od Time Stamp 99.9 dawka, napięcie oraz obroty skaczą.
Podobnie od 166.
Gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik, albo która wtyczkę dokładnie mam odpiąć?Zamieszczone przez german81jak chcesz sprawdzic czy to nastawnik odepnij czyjnik predkosci w skrzyni biegów i zobacz co sie bedzie działo. jesli wszystko wruci do normy to nastawnik do czyszczenia
Komentarz
-
Komentarz